fredag 26 juni 2009

Michael Jackson

Ja, jag måste väl också skriva något om hans död. Jag tänkte först skita i det, för det var faktiskt jobbigare än jag trott. Jag är inget stort Michael Jackson fan, men det e väl klart att man gillar hans musik! Många som tycker att det är han som påverkat musiken mest, men det håller jag väl inte riktigt med om, jag håller mig till beatles på den frågan. Men visst är han bland de största inom musiken!
Usch! det var hemskt igår när jag först satt och läste min bok "John" och kom på en superbra idé till projektarbetet i trean (tyckte den var bra då^^), jag går sedan in på datan för att skriva ner den så att jag inte glömmer, ser att jag har perezhiltons sida uppe och uppdaterar den... Ser att det står att MJ är död, men jag tänkte först att det bara var ännu ett rykte och söker det på google och får fram en artikel från CNN och förstår att det verkligen är sant... VARFÖR?! Det är ju klart, alla dör ju någon gång, men så tidigt?? John Lennon, Michael Jackson...
Jag kommer ihåg när mina föräldrar skilt sig och det enda som var hemma hos oss som var kvar från pappa var cd-skivorna... Bland alla så fans det en samlings skiva med MJ (4st cd:s) Jag antod att det var pappas så jag brukade lyssna på den när jag saknade honom. Så ett tag kunde jag texten till de flesta av hans låtar, trodde jag ja, var ju ganska liten och sjöng lite så som jag trodde att han sjöng^^ Så när man har lyssnat på låtarna nu när man är lite äldre så brukar det ofta bli "jaha... är det det han sjunger...." hehe!
Men Jag hoppas du får det bra Michael i ditt nya liv, himlen eller vart man nu kommer när man dött! Wish you all the best!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar