söndag 15 mars 2009

Into the Wild



Den filmen satte verkligen spår i mig, jag vaknade av att jag tänkte på den. Låter konstigt jag vet...
Klart en av de bästa filmer jag sett, Twilight är fortfarande min fovorit film, så dem här två får dela första plats. Dem går liksom inte alls att jämföra, det är som fråga "Vem är bäst Zlatan eller Carolina klüft?" det funkar ju inte...
Jag diskuterade filmen med min Alleballe igår, och hon klargjorde nog varför jag blev så uppslukad av filmen.
Jag har bara en sak att säga, NI MÅSTE SE DEN!
Även om den kanske inte ser ut att vara så bra i trailern, men när ni sett hela så fattar ni vad jag snackar om...



Här är han filmen handlar om, den riktiga Christopher McCandless.



Jag var nog inte den enda som såg melodifestivalen igår, var nog inte heller den enda som blev typ "tvingad" att se den av min mamma, haha! Nä tvingad blev jag väl inte, men mamma tyckte vi skulle sitta och ha en liten familjestund^^
Jag tyckte dem flesta låtarna sög, men efter att ha sett Into the Wild så fastnade jag för Sarah Dawn Finers låt Moving on, Jag började nästan gråta, haha! Ojojoj jag har blivit en sån lipsill på sistone, det skrämmer mig nästan^^
Så efter ni sett filmen så ska ni lyssna på denna låten



Dreaming, hoping, for another try
Ive been looking, searching, deeper down inside
And if I loose my way, Ill find another road
Cause I can make a change on my own

Im moving on and Im gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
Start living my life for me
I believe that finally Im moving on

Something, somewhere, that I long to find
I am learning, slowly, one day at a time
That if I loose and fail, Ill be fine

Im moving on and Im gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
Start living my life for me
I believe that finally Im moving on

(I can move it) To a brighter dawn
(I can move it) Gotta take the fight
(I can move it) I can make it right
I can make it right

Im moving onnn.
Nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
And start living my life for me
I believe that finally Im moving on

I can move it, I can move it

Im moving on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar