tisdag 3 mars 2009

Självisk??


När jag satt där med min extrema huvudvärk efter att ha kräkts ett antal gånger (sorry för detaljerad information) och med mina FETA samhällsbok i högsta hugg, så började jag tänka på vad för något som jag verkligen kan störa mig på...
Ja som ni kanske ser i rubriken... Själviksa människor! Finns det ens någon människa som inte stör sig på själviska människor??
När folk pratar bara om sig själva, skryter och pratar BARA OM SIG SJÄLVA!
Okej, jag har inget problem alls att lyssna på andra människor och deras berättelser. Jag är en person som faktiskt hellre lyssnar på andra än pratar själv.

Men det finns en gräns! Framför allt när man märker att man själv ska försöka att få en syl i vädret och säga något som relaterar till diskussionen och man genast blir avbruten av denne andra persons ord som fortsätter prata om sig själv. Okej en sak är nog ännu värre ändå...
När dem här personerna inte märker att dem ska sluta prata pga att personen dem pratar med inte alls är intresserade längre. Man börjar skruva på sig, eller i värsta fall att man måste till ett annat ställe, och denna människan fortsätter att babbla på, BARA OM SIG SJÄLV!

Jag funderar på att köpa en, typ... Röd flagga som jag håller upp "får jag säga en sak nu, hallå?" *medan jag viftar frenetiskt med flaggan*

Förstår bara inte hur de här människorna får ALLTING att handla om dem. Allt ifrån betyg till jordgubbar...

Fast självklart så måste man få vara självisk ibland, och tänka på sitt eget bästa, inte tänka på andra hela tiden. Man får ju ge och ta, som det så fint heter.

Tack för mig, risgrynsgröt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar