måndag 26 januari 2009

Antingen så är det stenar eller så är det pengar

Ja det e sant! Idag så har jag gått runt med en 50 öring i skon (som i vanliga fall brukar vara fulla av små sten, ingen aning om hur dem kommer dit.) Nu undrar ni säkert varför jag gick runt med en 50 öring i skon, haha! Vad är det man säger...? Den som hittar den får det!
När jag går in till franskan och ska sätta mig (efter en lång fysik lektion, okej den var nog mest lång eftersom man är så trött just då) så ligger där en 50 öring mitt på bordet, så jag tog den :)
Först så var jag lite tveksam eftersom ingen hade tagit den, men sen så övertygade Susanna mig att till att ta den. Hon berättade oxå att den gav tur om man la den i skon, det har iaf aldrig jag hört talas om, trodde den gav tur i vilket fall som helst. Så på den vägen är det^^
Bara för det så har säkert Susanna lurat mig haha XD.
Jaa... vad har annars hänt idag? Jag mår lite bättre idag, jag tror att jag var lite deppig pga att jag håller på att bli sjuk. Det är också enklare att inte deppa ner sig när man har något man måste göra hela tiden. Som tex gå i skolan :)
Ja just det ja! Igår så läste jag i tidningen om bladins, där stod det lite om hur det var att gå på bladins etc, det enda som stod som negativt var att det inte fanns så många utskott där. Detta fick mig att tänka på att man kanske skulle starta ett musikutskott eftersom många i klassen är musikintresserade :D Så jag föreslog det i klassen idag, och det var många som ville, woohoo! Jag blev jätteglad! Så nu ska vi bara kolla upp lite grejor, sen så börjar vi :D

Puss och Kram! (Och glöm inte att slänga allt skräp i soptunnorna!) haha :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar